مروارید عفاف ، نسخه آسمانی و واجب فراموش شده

عفاف و حجاب عنایت حق بر قامت فرشتگان زمین و نسخه آسمانی برای حفظ گوهر وجود و امنیت جامعه

مروارید عفاف ، نسخه آسمانی و واجب فراموش شده

عفاف و حجاب عنایت حق بر قامت فرشتگان زمین و نسخه آسمانی برای حفظ گوهر وجود و امنیت جامعه

علاقه اروپایی ها به حجاب



شعله های مسئله حجاب در اروپا از موضوع ممنوعیت رعایت این فریضه اسلامی مدارس فرانسه که به عنوان مهد دمکراسی شناخته می شود، برافروخته شد و به تدریج در حال اشاعه در اروپا است.
برخی از مسئولان و مقامات کشورهای غربی از افزایش رعایت پوشش حجاب از سوی زنان مسلمان در کشورهای خود ابزار نگرانی کرده اند.

به گزارش البرز به نقل از شبستان، برخی از مسئولان و  
ادامه مطلب ...

بانوی مسلمانی که به خاطر حجاب در اروپا کشته شد

به گزارش سرویس گیشه جام نیوز، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در بخشی از بیانات‌شان که در مشهد مقدس داشتند فرمودند: "در خیابان های پایتخت های اروپایی الان نفری که اندکی حجابش را مراعات کرده مورد تهاجم قرار میگیرد و   ادامه مطلب ...

اروپا و حجاب






شاید برخی افراد تصور
کنند که حجاب در دنیای غرب از ابتدا همین گونه بود و تاریخ نظام یافته کشف حجاب در دنیای غرب را به خوب ندانند .

در اروپای قدیم ما شاهد حجاب و پوشش هستیم و حجاب در آیین مسیحیت و نصرانیت در اروپا رواج داشت و مردم به دستورات تورات و انجیل عمل می کردند. یکی از آیاتی که مورد توجه بود  حجاب گرفتن زنان بود.

در آیات 13 الی 17 باب 11 رساله اول پولس خطاب به قرناتیان چنین آمده است:...هر زنی که سر برهنه دعا یا ندبه کند سر خود را رسوا می سازد...زن می باید پوشش بر سر داشته باشد به سبب فرشتگان...آیا شایسته است که  ادامه مطلب ...

مفهوم و فلسفه حجاب

مفهوم و ابعاد حجاب در قرآن

حجاب در لغت به معنای مانع، پرده و پوشش آمده است. استعمال این کلمه، بیش‎تر به معنی پرده است. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش می‎دهد که پرده، وسیله‎ی پوشش است، ولی هر پوششی حجاب نیست؛ بلکه آن پوششی حجاب نامیده می‎شود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت ‎گیرد.
حجاب، به معنای پوشش اسلامی  ادامه مطلب ...

کدام آیه قرآن درباره حجاب است؟

حجاب
دو آیه قرآن به صورت صریح بحث حجاب را مطرح کرده اند. آیه ۳۱ سوره نور و آیه ۵۹ سوره احزاب به طور صریح به این بحث پرداخته اند:
«وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفینَ مِنْ زینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛[نور/۳۱] و به زنان مؤمن   ادامه مطلب ...

عید سعید فطر بر مسلمین جهان مبارک باد...

 استشمام عطر خوش بوی عید فطر از پنجره ملکوتی رمضان گوارای وجود پاکتان

خدایا...!

خروج از ماه مبارک را برای ما مقارن با خروج از تمامی گناهان قرار بده...

آمین ....

چرا در کشور عزیزمان بی حجابی روز به روز بیشتر می شود ؟

 

در مقابله با بد حجابی (برابر قانون) پلیس آخرین گزینه است ، اما متاسفانه در کشور ما همه نهادهای ذیربط با بی اعتنایی به موضوع ترویج فرهنگ حجاب ، باعث ورود تنها گزینه و آخرین گزینه

به میدان فرهنگ شده اند

وهمین خود برای ترویج بی بند و باری کافیست....

حجاب دافعه است یا جاذبه....؟


تقریباً همه بر این نکته تأکید دارند که حیا و عفت، قدر و قیمت زن را بالا می برد. تمام مردان اعم از خواستگار، شوهر، محارم و نامحرمان، به زن با حیا، احترام قائلند و زن بی حیا و بی آزرم را حقیر می شمارند.



ویل دورانت (روان شناس معروف آمریکایی) می گوید: "زنان دریافتند که دست و دلبازی مایه طعن و تحقیر است و این را به دختران خود یاد دادند."

بدون شک منشأ حجب و حیای زن را در عشق و علاقه می توان یافت



منزلتی ناشی از حیا که نقطه مخالف بی حیایی و به قول ویل دورانت دست و دلبازی است، به گونه های مختلف تعبیر شده و هر اندیشمندی، به شکلی بازتاب آن را در زندگی زن، به توضیح نشسته است.

ویل دورانت حیا را  ادامه مطلب ...

فضیلت آراستگی

                   


دین اسلام زیباست وزیبایی ظاهر و باطن را در نظر دارد. پیشوایان ما نیز نه تنها در زیبایی و آراستگی

ظاهری خود نیز کوشش داشتند  و  دیگران را به رعایت آن دعوت مینمودند.

عفاف نیز یک حالت روحی و فضیلت است که برای زیبایی باطن به آن نیاز داریم.عفاف از اینکه انسان خود

 را  به نمایش بگذارد و باعث جلب توجه دیگران شود خودداری میکند.عفاف آراستگی به همراه می آورد

که با ارزش تر از آراستگی ظاهر است که چیز ی جز آراستگی روح انسان نیست. گر چه عفاف خصلت هر

 انسان با فضیلتی است اما وجود آن در زنان و دختران جلوه ای زیبا تر دارد .زن چون آیت جمال خلقت

 است این زیبایی در ظاهر و باطن او وجود دارد و احساس لطیف زن است که با محبت خود محیطی

 گرم و دلنشین در بین افراد خانواده ایجاد می کند.

از طرفی زن کانون"عفاف"خانواده است و   ادامه مطلب ...

دختر جوان و پوشش


اسلام تنها دینی است که اهمییت و احترام زیادی به بانوان میگذارد من هم میخواهم به چند نکته اشاره کنم.

دخـتـران جـوان اگـر بـه سعادت خویش علاقه مند باشند باید از خودآرایی و خودنمایی در برابر مردان نامحرم خودداری کنند.

به تجربه , دیده شده که دختران ناآگاه و ضعیف النفس بیشتر به خودآرایی و خودنمایی می پردازند و سعی دارند که ظاهری دلفریب از خود نشان دهند و از توجه به شخصیت واقعی و باطنی خود و کمالات روحی غفلت ورزند.


غفلت از یاد خدا و 

ادامه مطلب ...

درد دل یک چادر

سلام


نام من چادر است ..نام مادرم حجاب و پدرم عفاف است …
روزگارم بد است و از همه شما دلگیرم …
شما از من که میراث خانمی پهلو شکسته هستم خوب محفاظت نکردید ، هیچ وقت یادم نمیرود … از کوچه تا بین در و دیوار همیشه همراهش بودم وقتی زمین خورد ، خاکی شدم … وقتی سیلی خورد ، در صورتش بودم ، وقتی بین در و دیوار محسنش سقط شد ، خونی شدم … خوب میدانم چه دردی کشید تا من را برای شما به ارث گذارد…
و شما با من چه کردید ؟؟؟ شما کار را به جایی رساندید که  
ادامه مطلب ...

مزاحم آرایش حلال دختران جوان نشوید ...

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در جلسه درس هایی از قرآن که  درباره "حقوق خانواده در اسلام" ، "محبت و اعتماد" ، "مقدار مهریه" ، "اداره و سرپرستی خانواده توسط مردان" ، "حکومت مردان در خانواده" ، "توجه اسلام به آرایش و آراستگی" و ... سخن گفته است که یکی از آنها آرایش دختران جوان در خانواده و در مواقعی است که اسلام آن را حلال دانسته اما برخی از والدین با عقاید نادرست خود با این قبیل کارهای حلال مخالفت می‌کنند. آنچه در ادامه می‌خوانید قسمت هایی از این سخنرانی است.

Click for larger version

آرایش دختران
آرایش زن چیست؟ ز
ن ذاتاً دوست دارد آرایش کند. و این جزء ذات زن است. متأسفانه بعضی از این حاج‌خانم‌های پیرزن در خانه تا می‌بیند دخترش آرایش می‌کند، یا عروسش، (خنده حضار) یک تعبیرات زشتی می‌کند. خانم! تو پیری؟

خجالت نمی‌کشند، طوری نیست خجالت نکشند. مگر می‌خواهد بیرون برود خودش را نشان جوان‌ها بدهد. خودش را آرایش می‌کند. ما زن داریم دو لیتر گریه می‌کند بر
ای 
ادامه مطلب ...

تاثیر ماهواره بر پوشش جوان ایرانی

تاثیر ماهواره بر پوشش جوان ایرانی

بی تردید با وقوع انقلاب صنعتی درغرب و گسترش پیامدهای اقتصاد سرمایه داری در جوامع غربی و به دنبال آن تغییرات سریع و گسترده در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی چهره جهان بطرز چشمگیری دگرگون شد.

دراین هیاهوی ناشی از رشد اقتصاد سرمایه داری وظهور فناوریهای جدید، چهره و ظاهر انسانها نیز از این فرایند در امان نماند و دستخوش تغییرات جدی شد.
این اتفاق با توجه به رشد و گسترش رفاه اقتصادی در جهان و تغییر در سبک و الگوی زندگی مردم طبیعی بود، اما این رویداد همراه با گسترش وسایل ارتباط جمعی مانند تلویزیون و ماهواره مسایل نو و جدیدی را برای کشورهایی که تنها پذیرنده و دریافت کننده ظواهر محصولات اقتصادی و فرهنگی غرب بودند،ایجاد کرد.
در این سالها ، صنعت پوشاک و لوازم آرایشی نیز گسترش قابل توجهی پیدا کرد و بسیاری از بازارهای جهان را در دست خود گرفت.
از زمانی که جوانان بخصوص زنان   ادامه مطلب ...